- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (397 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (50 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (273 opinie)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 5 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
- 6 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
Gdańsk: mniej korków na Południu. Cena: eksmisje i wyburzenia
Trzeba zbudować ul. Nową Bulońską Północną, potem Nową Jabłoniową i Nową Małomiejską wraz z Nową Podmiejską - zdecydowali planiści z Biura Rozwoju Gdańska. Mieszkańcy mogą spodziewać się wyburzeń, ale dopiero za kilka lat.
Zadaniem Strategicznego Programu Transportowego, przygotowanego przez pracowników Biura Rozwoju Gdańska, a także Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miasta było znalezienie odpowiedzi na pytanie: które drogi w południowych dzielnicach Gdańska powinny być rozbudowane najszybciej, aby zapobiec utrudnieniom w ruchu?
- Wybrano trzy inwestycyjne priorytety. Mają one zagwarantować płynny ruch pojazdów - mówi Marek Piskorski, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.
Nowa Bulońska Północna
Najbardziej potrzebna według Strategicznego Programu Transportowego jest budowa ul. Nowej Bulońskiej Północnej o długości 1,65 km. Jej koszt oszacowano na ok. 220 mln. zł. Nowa trasa połączy istniejącą, starą ul. Bulońską na Morenie z ul. Jabłoniową na gdańskim Jasieniu. Droga ma być trasą dwujezdniową, o dwóch przeciwnych pasach ruchu. Trasa będzie przebiegać przez teren, na którym dziś są ogródki działkowe. W ramach tej inwestycji do wyburzenia przeznaczony jest jeden budynek mieszkalny, tuż przy ul. Myśliwskiej.
Nowa Jabłoniowa
Tańszą i drugą do realizacji, jest budowa ul. Nowej Jabłoniowej. Ponad dwukilometrowy odcinek trasy kosztować będzie ok. 90 mln. zł. Jej przebieg przewidziano od węzła przy al. Armii Krajowej do Obwodnicy Trójmiasta . Dwujezdniowa droga o dwóch pasach ruchu ma się zakończyć na gdańskich Szadółkach przy ul. Lubowidzkiej . Dalej, w kierunku obwodnicy pojedziemy już jednojezdniową trasą, ale składającą się z czterech pasów ruchu - tak jak jest to na al. Niepodległości w Sopocie .
Nowa Podmiejska wraz z Nową Małomiejską
Najdroższą i trzecią w kolejności najbardziej priorytetowych inwestycji w gdańskiej dzielnicy Południe jest budowa ul. Nowej Małomiejskiej wraz z ul. Nową Podmiejską o długości 2,55 km. Droga połączy projektowaną pętlę przy ul. Świętokrzyskiej z Traktem św. Wojciecha . Będzie ona kosztować ok. 370 mln. zł. Dlaczego aż tyle? Jest tam bowiem najwięcej obiektów, które będzie trzeba zrównać z ziemią zanim rozpoczną się pierwsze prace budowlane. Choć to wciąż odległy moment, w świetle planowanej dwujezdniowej ulicy będzie trzeba usunąć ok. 13 domów mieszkalnych i ok. 25 budynków gospodarczych. Stąd część mieszkańców będzie trzeba przesiedlić.
Mieszkańcy już obawiają się utrudnień w związku z przebiegiem ul. Nowej Podmiejskiej. - Trasa weźmie nas "w kleszcze" - mówią. - Z jednej strony będzie przebiegać istniejąca, stara ul. Małomiejska, do której krawężnika od naszych domów mamy zaledwie dwa metry. Z drugiej strony, w oknach zobaczymy ul. Nową Podmiejską, ok. pięciu metrów od domów - mówi pani Hanna, mieszkanka szeregowca przy ul. Małomiejskiej 23. - Przebieg dróg wyznaczono w kształcie litery "S" od ul. Modalińskiego, poprzez ul. Nakielską, aż do Traktu św. Wojciecha - dodaje.
Część budynków zlokalizowanych w obrębie planowanej ul. Nowej Podmiejskiej objęta jest jednak ochroną konserwatorską. - Do czasu realizacji trasy podlegają one ochronie prawnej. Zgodnie z zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego ich ewentualna rozbiórka musi być poprzedzona wykonaniem inwentaryzacji konserwatorskiej. W tym przypadku interes społeczny, jakim jest budowa nowej ulicy, praktycznie przesądził o ich losie - przyznaje Janusz Tarnacki, Miejski Konserwator Zabytków w Gdańsku.
Budowa ul. Nowej Małomiejskiej nie będzie trudna z punktu widzenia wyburzeń. Od wielu lat obwiązują tam plany, które uniemożliwiały prowadzenie inwestycji budowlanych po północnej stronie ul. Małomiejskiej.
Urzędnikom trudno wskazać datę rozpoczęcia realizacji priorytetowych dróg w ramach Projektu Strategicznego Programu Transportowego Dzielnicy Południe na lata 2014-2020. - Nie można mówić o terminach, to zbyt odległe plany - wyjaśnia Marcin Dawidowski, dyrektor wydziału programów rozwojowych w gdańskim UM.
Po wybudowaniu czterech kluczowych ulic w dzielnicy Południe, miastu pozostanie zlecić wtedy budowę trasy Nowej Świętokrzyskiej, Nowej Warszawskiej i Unruga. Te drogi, według badań planistów, nie stanowiły panaceum na utrudnienia drogowe w dzielnicy Gdańska, Południe. Stąd też znalazły się na dalszych miejscach. Podobny los spotkał trasę Północ-Południe łączącą ul. Sikorskiego z ul. Małomiejską .
Opinie (176) 5 zablokowanych
-
2010-04-14 11:18
A gdzie miejsce dla tramwaju? (16)
Widać że urzędnicy idą po najniższej linii oporu - nowe jezdnie nie przewidują wydzielonego pasa dla komunikacji tramwajowej.
Za 20 lat zakorkowane będą te ulice jeżeli nie powstanie alternatywa dla komunikacji zbiorowej.- 211 9
-
2010-04-14 12:00
(9)
mówi się "linii najmniejszego oporu", czyli linni wskazującej najmniejszy (najniższy) opór :)
- 18 4
-
2010-04-14 12:09
również nie masz racji znawco (6)
mówi się "po najmniejszej linii oporu"; chciałeś zabłysnąć, ale nie wyszło
- 10 27
-
2010-04-14 12:29
Obie formy są prawidłowe (2)
Poza tym nie ważne co się mówi, a co się pisze. Mowa potoczna to nie wszystko.
- 1 13
-
2010-04-15 00:10
mowi sie (1)
"po najlzejszej linii oporu"
- 0 0
-
2010-04-15 17:44
najlepsza ślina potwora
- 1 0
-
2010-04-14 13:14
(1)
Przykro mi, ale nie masz racji. "Linia najmniejszego oporu" jest formą poprawną. A "najmniejsza linia oporu"? Co to w ogóle za twór jest? Zastanawiałeś się choćby nad znaczeniem tego potworka?
- 10 4
-
2010-04-14 14:54
a najniższa linia oporu?
bo od tego się zaczęło
- 3 0
-
2010-04-14 13:20
Bezedura
Jedyną poprawną formą jest linia najmniejszego oporu, bo to chodzi o opór, nie o linię. W przypadku najmniejszej linii oporu wychodzi na to, że tych linii jest kilka, co jest bezedurą.
- 10 0
-
2010-04-14 17:39
(1)
Nie macie racji. Jeżeli chodzi o linię, to może ona być cienka lub gruba. Nie ma linii ani niskiej, ani małej. Poza tym zdanie rozpoczyna się od dużej litery i próbując pisać po polsku używajcie Altu na miłość boską.
- 0 0
-
2010-04-14 23:29
Ja bo buduję drogi.
- 2 0
-
2010-04-14 12:12
jaki tramwaj? (3)
a przepraszam bardzo gdzie ten tramwaj mialby zakrecac?małomiejska w dół do traktu a potem gdzie???tramwaj jedzie łódzką do świetokrzyskiej....a małomiejska bedzie szeroka dla samochodow...czy wszędzie ma jezdzic tramwaj?nie przesadzajmy
- 8 21
-
2010-04-14 13:30
(1)
do nowego przystanku skm most czerwony!! jeszcze niedawno wzdluz malomiejskiej miala byc skm poludniowa az po lotnisko!!
- 7 1
-
2010-04-15 20:45
miała ale ECS będziemy za to mieli
- 1 0
-
2010-04-14 14:10
na rondzie. driftem!
- 7 0
-
2010-04-14 17:06
inne obawy... (1)
"Mieszkańcy już obawiają się utrudnień w związku z przebiegiem ul. Nowej Podmiejskiej..." a ja już obawiam się gdzie ich przesiedlą...Bo patologia miała swój azyl własnie tam a teraz "zarażą" inne dzielnice zapewne te gdzie dopiero powstają osiedla za które inni płacą grube pieniądze...
- 7 0
-
2010-04-16 20:09
sam jesteś patologia
jak ktoś mieszka w brzydkim domu bo miasto ma wywalone w remonty to nie znaczy że jest patologią, odsetek patologii na tej dzielnicy nie jest wcale większy niż gdzie indziej, nie uogólniaj
- 0 0
-
2010-04-14 11:19
Obiecanki cacanki (6)
- 68 9
-
2010-04-14 11:26
jak zawsze... (1)
... a głupiemu stoi....
- 10 1
-
2010-04-14 19:46
hehehe adamowicz zrozumiał że bez kiełbasy wyborczej nie wygra
- 2 0
-
2010-04-14 11:51
chyba
..obiecanki cycanki.. :D
- 2 1
-
2010-04-14 11:57
wybory idą (1)
- 6 1
-
2010-04-14 14:44
zima idzie....
- 3 0
-
2010-04-14 13:17
Drodzy mieszkańcy, nie ma co się na zapas denerwować. O rozbudowie Słowackiego głośno od lat a puki co codziennie stoimy w korkach. Z Polskim tempem rozbudowy dróg może dopiero wasze prawnuki zostaną wysiedlone i przejadą się nowym, 2 km odcinkiem drogi .
- 9 0
-
2010-04-14 11:21
Czyli w końcu będę miał świetny dojazd do pracy... (1)
...gdy już przejdę na emeryturę. No ale przynajmniej moje dzieci skorzystają.
- 88 8
-
2010-04-15 18:27
Gdańsk "Południe"
na całe szczęście już za parę dni przeprowadzam się na Gdańsk "Północ" tyle że z dojazdem do roboty gorzej bo pracuję na Osowej, a jak wiadomo na Dziki Zachód prowadzi tylko zakorkowana NOWA Spacerowa. KOCHAM TO MIASTO i Budyniaka tesz.
- 3 0
-
2010-04-14 11:23
A co będzie jak Polska nie otrzyma dotacji z UE na lata 2014-2020? (3)
Nie ma co ukrywać że wszystkie te plany wezmą w łeb i nic nie powstanie jak nie będzie dotacji z UE.
- 54 8
-
2010-04-15 00:53
nie dołuj jeszcze bardziej
czekanie w korkach 10 kolejnych lat jest wystarczająco dołujące
- 1 0
-
2010-04-15 09:56
Szansa na nieotrzymanie dotacji...
Szansa na nieotrzymanie dotacji jest tak samo mała jak na to że Polska wystąpi z UE :D
- 3 0
-
2010-04-17 02:09
plany jak plany , jeżeli i tak dostanie dotacje ;) lecz i tak znajdą się ważne i ważniejsze plany ;] i tak w kółko by można ;]
- 0 0
-
2010-04-14 11:26
Potrzebna jest Nowa Sikorskiego ! (9)
Dlaczego nie uwzględnia się nowej planowanej od lat drogi Nowej Sikorskiego - przedłużenie od pętli/Tesco na Chełmie do Małomiejskiej wraz z przedłużeniem linii tramwajowej z Chełmu na Orunię Górną?
- 73 2
-
2010-04-14 11:33
właśnie! (7)
Po co na siłę udrażniać Małomiejską/Podmiejską skoro można wykorzystać istniejące już trasy i skierować cały ruch na Górną Orunię i dzielnice południowe przez Chełm i WZ??
- 17 4
-
2010-04-14 12:05
(1)
Cos czuję iz nie ccęsto bywasz w tych rejonach. Zapraszam 7 rano z łódzkiej do trasy w-z , TYLKO KANAPKI WEŹ bo troche to potrwa.
- 14 2
-
2010-10-30 04:10
tramwaj panowie w 2011 roku na oruni górnej-plany znane od wiecej niż 10 lat ale dopiero teraz realizowane - pozno, ale lepsze
to niż nic :)
- 0 0
-
2010-04-14 12:47
WZ rano bardzo czesto od wiaduktu na chelmie do wylotu na wawe jest cala zablokowana (4)
wiec nic by nowa sikorskiego nie dala....ale puszczenie tramwaju z petli na chelmie wzdluż sikorskiego wiaduktem nad malomiejska na gorna orunie to bylby mega fajny pomysl - w lini prostej okolo 1-1,5km wiec blizutko.
- 9 0
-
2010-04-14 12:54
podobno skasowal ??? (3)
nowa sikorskiego plus tramwaj podobno??? skasowal posel rybicki z aws - dlugo tego nie bedzie bo nastepuje tu zmiana planu na jej miescu lolo policji juz stawiaja bloki
- 9 0
-
2010-04-14 19:13
(2)
Racja - tam gdzie postawiono owe bloki, lata temu była planowana trasa północ-południe, będąca przedłużeniem ulicy Sikorskiego, wraz z trasą tramwajową. Jeszcze kilka lat temu na osiedlowej mapce widniało to miejsce jako niezabudowany pas ziemi pozostawiony pod tą inwestycję. I śmiem twierdzić, że był to jedyny sposób na bezproblemowe przeprowadzenie trasy odkorkowującej tę część miasta. Planiści zdecydowali jednak zbudować kilka budynków - a teraz będą wyburzać kilkanaście :/ Fakt, że się nie znam - nie posiadam żadnego wykształcenia kierunkowego. Ale to co się dzieje to moim zdaniem jeden wielki bezsens.
- 10 0
-
2010-04-14 22:08
Racja. A tam gdzie nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze.
- 4 0
-
2010-04-14 23:26
lody, nie bezsens
- 4 0
-
2010-04-14 23:31
Ja proponuję Nową Kaczyńskiego.
I rok żałoby.
- 3 2
-
2010-04-14 11:30
zaczyna się smażenie wyborczej kiełbasy (3)
adamowicz otwiera sezon na grilla
- 132 7
-
2010-04-14 13:45
trasa WZ (2)
a przetargu na trasę WZ jak nie było tak nie ma, mimo że Adamowicz obiecał, że w 2009 trasa będzie już w budowie. GDKiA nic nie obiecywała, a już robią obwodnicę południową i węzeł WZ na obwodnicy trójmiasta.
Adamowicz, jesteś tylko dobry w gadaniu i planowaniu.- 11 1
-
2010-04-14 13:58
przetarg na trasę W-Z ogłoszono 3 marca 2010 (1)
otwarcie ofert 19.04
http://www.gikeuro2012.pl/przetarg_mod/pl/details,przetarg:28.html- 3 0
-
2010-04-15 08:45
nie ma to jak przetarg późną wiosną, potem rozstrzygnięcie koniec maja, potem protesty i mamy już lipiec/sierpień, potem organizacja placu budowy koniec wrzesienia. i roboty zaczną się jesienią/zimą.
Od kiedy wiadomo że trasa będzie budowana? Od kiedy mają zapewnione finansowanie? Czy dla tak ważnej inwestycji nie można tak przygotować procedury przetargu żeby w momencie zapewnienia finansowania startował przetarg? wydłużenie czasu budowy prawie na pewno obniżyło by cenę, a tak jak zwykle wszystko szybko i na łapu capu.- 2 0
-
2010-04-14 11:30
Najpierw Trakt św. Wojciecha a nie Nowa Podmiejska! (6)
Miasto planuje poszerzenie Małomiejskiej jako Nowa Podmiejska tylko po co żeby stać później w korkach na Trakcie na wysokości Sandomierskiej?
GDDKiA która jest właścicielem Traktu św. Wojciecha jako DK nr 1 nie planuje do 2020 poszerzenia ani kapitalnego remontu.- 71 5
-
2010-04-14 11:59
(2)
Wg mapy ma powstać nowa Chmielna 2x2 (ale niestety nie ma numerka)
- 3 0
-
2010-04-14 23:31
(1)
tyle, że ta Nowa Chmielna to ułatwi wyjazd na z miasta, a tym, co jadą do centrum, do Wrzeszcza i dalej, to nic nie pomoże.
- 0 1
-
2010-04-15 09:58
No jak nie
No jak nie pomoże ??
Skoro sam mówisz Ci co będą chcieli wyjechać z miasta nie będą musieli jechać Traktem, więc nie będą przeszkadzać tym co jadą do centrum, do Wrzeszcza i dalej.
Pozdro- 0 0
-
2010-04-14 12:30
Chba qygląda na to,że będzie nowy wiadukt (1)
Jeśli na końvówce Nowej Podmiejskiej będzie wiadkut przez tory kolejowe, to i na Trakcie trochę się poprawi. Ale szkoda,że nikt nie myśli o dojeździe do Pruszcza Gd,gdzie powoli zamieszkuje się coraz więcej gdańszczan. Nie wiem czy obwodnica południowa i obwodnica Pruszcza wystarczą bez poszerzenia Traktu Św.Wojciecha.
- 8 0
-
2010-04-14 15:27
teraz narysuj sobie
a przebudowana bedzie moze za 50 lat
- 3 1
-
2010-04-14 16:29
Zgadza się, poszerzenie Pod-,Mało-miejskiej niewiele da, jeśli wszystko stoi na światłach przy Zieleniaku.
A gdzie buspasy?- 2 1
-
2010-04-14 11:31
Gdańsk Potrzebuje Nowego Prezydenta (2)
czas na zmiany!
dość obiecanek ferajny budynia!!- 100 19
-
2010-04-14 19:48
100% dość dawania deweloperom ziem za grosze po znajomości (1)
dość Renomy w Gdańsku
Gdańsk potrzebuje gospodarza a nie człowieka który przed wyborami obiecuje
a miał tyle lat na zrozbienie słowackiego.... i nadal stoi nawet grunty nie są kupione zaczęli niby żeby nie było że nic nie robią koło lotniska....
Prezydent Gdańska do wymiany w 100%- 8 3
-
2010-04-15 12:04
czy można nazwać księży deweloperami ???
to chyba spore nadużycie
- 3 0
-
2010-04-14 11:32
Dlaczego te wszystkie nowe drogi są takie pokręcone? (1)
Nie można było najpierw zaplanować gdzie będą drogi a potem wydawać pozwolenia na budowę nowych osiedli? Jak patrzę na tę mapę to sądzę, że będziemy zużywać kolosalne ilości paliwa żeby sobie dookoła pojeździć.
- 68 4
-
2010-04-14 12:36
nowa
bo to sa: nowa nowa nowa nowa nowa itd, itp
w gdansku kazda droga jest nowa - nowa slowo markietingowe dobrze sie spraedaje i dobrze oglupia- 10 2
-
2010-04-14 11:34
ma być 2020 a będzie NIGDY! najpier trzeba splacic ECS i STADION i Muzea, pomniki (4)
jw
- 81 12
-
2010-04-14 11:37
(3)
a i korzystając z okazji chciałbym zayać Adamowicza gdzie jest NOWA SLOWACKIWEGO ?????? miałeś 8 długich lat PALANCIE!
- 28 3
-
2010-04-14 12:46
PALANCIE
"Palancie", to można powiedzieć do równego sobie. Ale trudno widać od ciebie wymagać kultury
- 5 16
-
2010-04-14 16:21
nowa słowackiego jest poza granicami opracowania programu transportowego
- 3 1
-
2010-04-15 12:06
więcej argumentów mniej wyzwisk proszę...
j.w.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.